5 (Zakelijke) Twitter tips

5 tips voor je zakelijke twitter account

Ben jij opzoek naar nieuwe ideeën om je Twitter marketing te verbeteren? LeaseYourSite geeft je 5 tips! Lees dit blog voor meer Twitter-inspiratie, want rendeert Twitter (nog) niet voor jou? Dan is het juist de tijd om aan de slag te gaan!
In het 2013 jaar groeide Twitter meer dan in de afgelopen vijf jaar, de verwachtingen zijn dat deze trend zich op deze manier blijft ontwikkelen! Lees de tips en verbreed je kennis omtrent Twitter-Marketing!

Download Gratis Whitepaper Internet Marketing

1. Deel waardevolle berichten in je eigen stem.

Probeer er voor te zorgen dat je inhoudelijke tweets, promotie tweets en mentions met een onopvallende stijl jouw merk of persoonlijkheid bevatten. Je wil dat je Tweets gelezen of geretweet worden en dat mensen zich gedwongen voelen om je link te openen of je bericht te retweeten. Je wilt een toegevoegde waarde zijn voor je volgers, dit helpt je uiteindelijk het sluiten van een verkoop. Denk strategisch en bewust na over de toon en vorm van de tweet.

2. Maak gebruik van trefwoorden!

Trefwoorden zijn altijd relevant en een kracht voor het web content. Trefwoorden gebruik je niet alleen voor Tweets, maar ook voor websites, blogs en facebook updates.

Maak hier altijd gebruik van! Waarom? Trefwoorden zijn beter te onthouden en terug te vinden. Het is makkelijk om een lijstje te maken met trefwoorden die jouw bedrijf omschrijven. Deze woorden voeg je uiteindelijk toe in je Tweet. Denk kwaliteit boven kwantiteit. Elk karakter in je Tweet telt!

3. Deel links met nuttige inhoud.

links-delenDoor links te delen met nuttige informatie is statistisch gezien veel effectiever om je volgers te behouden in plaats van een boeiend gesprek met ze aan te gaan. Dit zegt niet dat je geen gesprekken moet aangaan om je volgers te behouden. Als je wil dat je fanbase blijft groeien, moet je meer links delen dan mentionen.

4. Gebruik zoekfuncties om de interesse van je klanten te ontdekken.

Maak gebruik van de zoekfunctie in Twitter-tool zoals HootSuite. Met deze zoekfunctie kan je bijvoorbeeld zoeken naar problemen die jouw bedrijf kan oplossen. Op deze manier kan je zelf naar open deuren zoeken. Wees dus niet passief, maar actief!
Als je een zogeheten open deur vindt, deel dan een link met een artikel of een video met de oplossing voor het probleem. Deze actie kan leiden tot een permanente dialoog die later weer kan leiden tot een klantenrelatie.

5. Voeg de juiste mensen toe en Tweet met hen!

twitter-birdEr zijn twee cruciale zaken waarop bedrijven zich moeten focussen wanneer zij hun Twitter strategie gaan implementeren.
De eerste opent misschien de ogen van veel mensen, maar je voegt geen mensen toe in de hoop dat ze je terug gaan volgen. Het is beter om relevante mensen te volgen, waarvan de kans groter is dat zij jou ook terug volgen. Je kan misschien wel 2.000.000 volgers hebben, maar als zij zich niet interesseren in de inhoud van jouw bedrijf, is dit zinloos! Dan kan je beter 2000 volgers hebben die allemaal relevant zijn voor jouw organisatie.

Met programma’s zoals Follower Wonk, Justunfollow, Twellow en WeFollow kun je mensen uit jouw regio vinden. Wanneer deze gevonden twitteraars geïnteresseerd zijn in jouw branche volgen zij je vanzelf terug.
De tweede is het vinden van je doelgroep. Tweet niet alleen naar je doelgroep, maar Tweet ook met ze! Volg de gesprekken die ze voeren. Volg mensen die het over jouw branche of merk hebben. Bedankt deze twitteraars voor hun complimenten en help ze met eventuele problemen. Laat zien waarom je invloed hebt in jouw branche en volg ook iedereen die het hierover heeft.
Door deze tips te hanteren, vergroot je de kans op volgers, wat weer leidt naar naamsbekendheid. Misschien groei je uiteindelijk wel tot de leider van jouw branche!

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Begin te typen en druk op Enter om te zoeken