Email Marketing: Heeft jouw website al een nieuwsbrief?

Waarom heeft je website een email nieuwsbrief nodig?

Emailmarketing, het is niet voor niets dat er zoveel websites om je email vragen? Zij weten echt wel dat momenteel sociale media de media is om je nieuws te verspreiden. Het lijkt erop dat website-eigenaren er alles aan doen om je ‘in te schrijven’, zo ook LeaseYourSite. Je moet je email al geven wanneer je iets koopt of een account aanmaakt. Veel websites geven je ook wel de optie om een account te creëren via je Facebook of Twitter gegevens. Dit doen zij zodat ze veel makkelijker aan je emailadres komen. Als je het wil uitdrukken in nummers, dan is email het grootste sociale netwerk online. Ken jij iemand die wel internet gebruikt, maar geen email heeft? Terwijl je sociale media smaak door de jaren heen verandert, behoud je vaak je eigen emailadres. Daarom is emailmarketing zo’n sterk wapen voor website-eigenaren om in te zetten. In deze blog wordt uitgelegd waarom email marketing zo belangrijk is en waarom het belangrijk is dat je dit ook gebruikt op je website.

Mensen checken hun email

De meesten onderons checken hun email minimaal 1 keer per week. Dit lijkt een klein en onbelangrijk punt, maar eigenlijk is het juist heel belangrijk! Wanneer iemand inlogt op Facebook, zien ze maar 5 tot 10% van de pagina’s die ze geliked hebben. Voor Twitter geldt hetzelfde. Zelfs als je Twitter regelmatig gebruikt, zie je alsnog niet alles, maar het meeste van een paar uur geleden. Email is anders. Je hebt een kans dat je email niet wordt geopend, omdat je deze niet aantrekkelijk genoeg is gemaakt. Geen aandachttrekkende kop of onderwerp. Je hebt ook een kans dat je in het spam-item terecht komt. Het is echter wel gegarandeerd dat je email verstuurd wordt. Zelfs als iemand een week op vakantie is, blijft je email rustig wachten tot het gelezen wordt! Dit laat zien hoe krachtig emailmarketing kan zijn.

Je kunt contact leggen met je lezers en klanten

Het geheim achter online verkopen, is een band scheppen met mensen. Bloggers bouwen een relatie op met zijn lezers. Een webwinkel doet dit met zijn klanten. Een goede relatie kan ervoor zorgen dat je veel meer verkoopt. Aan de andere kant kan een slechte relatie ervoor zorgen dat je die klant voor eeuwig kwijt bent. Marketeers die veel ervaring hebben, weten dat je goed moet weten wat je doelgroep wilt en hoe je die moet bereiken, maar ook onderhouden! Zij weten dat het succes aan de campagnes ligt. Met emailmarketing kan je op een andere basis contact leggen en onderhouden, dan met de 140 tekens die je mag gebruiken op Twitter. Hierdoor kan je vertrouwen en loyaliteit opwekken.
Persoonlijke nieuwsbrief mailmarketing

Target je maillijst

Email marketing, services en applicaties geven jou de optie om naar een select groepje van jouw maillijst een email te sturen. Je kan ook mails sturen naar de mensen die alleen op jouw link hebben geklikt van je vorige email. Of naar mensen uit een bepaalde regio. Hierdoor heb je een goed overzicht naar wie je een mail wil sturen. Vorige welke doelgroep geldt deze mail et cetera. Je kunt specifieke doelgroepen aanschrijven. Verder is er ook de mogelijkheid om enquetes naar je maillijst te sturen. Dit moet je niet te vaak doen, anders kan het overkomen als spam. Je kan echter op deze manier wel veel beter je maillijst leren kennen. Wat willen ze wel? Wat willen ze niet?

Je kan alles analyseren

Email marketing is niet iets wat je blind moet doen. Als er echter iets is wat je van je publiek wil weten, dan kan dit wel. Je kan veel checken met email marketing zoals: Wie heeft mijn mail geopend en wie niet? Op welke toegevoegde links is geklikt? Zijn er mensen die zich hebben uitgeschreven uit mijn maillijst? Zijn er mensen naar mijn sociale media links gegaan? Je kan ook testen doen, door naar verschillende groepen dezelfde mail te sturen, maar met verschillende onderwerpen en dan kijken welke het aantrekkelijkste is. Oftewel welke mail wordt het meest geopend en levert het meeste op?

Hoe kan je beginnen?

emailmarketing startenTop bloggers en marketeers sturen mails via verschillende services. LeaseYourSite.nl maakt gebruik van Mailchimp. Waarom hebben wij voor Mailchimp gekozen? Mailchimp is een makkelijk programma en er is veel informatie over te vinden op internet. Je kunt makkelijk je maillijst toevoegen en je mails opstellen. Verder is er ook de mogelijkheid om verschillende doelgroepen te selecteren voor je mail. Maar wat nog het belangrijkste is: Het is gratis! Er is natuurlijk ook een betaalde versie, maar om te beginnen is het makkelijker om eerst het programma te leren kennen. Dan is het ook lekker wanneer het gratis is! Wanneer je email klaar is, kun je deze naar je lezers sturen. Probeer niet te vaak mails te sturen, maar ook niet te weinig, want straks vergeten ze je nog en dat is niet de bedoeling!

Meld je aan voor de LeaseYourSite nieuwsbrief en maak kans op een website op maat!

[one_half]Uiteraard kan je je aanmelden voor de LeaseYourSite.nl nieuwsbrief, waar wij net een aantal geheimen verhuld hebben over nieuwsbrieven is het wellicht duidelijk waar wij het voor doen. Contact maken met jou, de lezer van dit blog en met jouw als (potentiële) klant van LeaseYourSite.nl. Uiteraard moet het een win-win situatie zijn, wij houden je daarom maandelijks op de hoogte van onze laatste blogs, ons nieuws, mooie praktijk voorbeelden en doen er zo nu en dan een sterke korting of tip in voor de trouwe volgers. Om het nog iets interessanter te maken, maken al onze inschrijvers gratis kans op een volledig verzorgde website op maat (Twv € 50,- per maand gedurende 12 maanden). Meld je dus snel aan voor onze nieuwsbrief![/one_half]
[one_half_last]
[contact-form-7 id=”1541″ title=”Nieuwsbrief”]
[/one_half_last]

Meer omzet halen uit je website?

LeaseYourSite is gespecialiseerd in het bouwen en onderhouden van websites, ook hebben wij veel ervaring met online marketing. Met onze kennis helpen we jou graag verder. Neem gerust contact op via email of bel vrijblijvend op 010 268 1065!

Reageer

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Begin te typen en druk op Enter om te zoeken