Mijn pitch bij BNR ZZP Café

Als internetondernemer ben ik dagelijks druk bezig om de naam van mijn opdrachtgevers bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen en leads te genereren. Via internet natuurlijk, maar afgelopen week was ik zelf helemaal live op de landelijke zender te horen in het radioprogramma BNR ZZP Café. En niet over m’n klanten, maar over míjn bedrijf! In deze blog vertel ik je hoe ik hier terecht kwam.

Op internet is er elk jaar een verkiezing voor Freelancer of the year, een verkiezing waarmee je aardig wat roem, aandacht en naamsbekendheid kunt vergaren. Als internetondernemer is het een extra uitdaging om te bewijzen dat je via websites en met hulp van sociale media echt in no time grote aantallen mensen kunt bereiken en fans voor je bedrijf kunt verzamelen. Het is mijn core business om dat voor mijn klanten te regelen. Dit maal ging het eens over mezelf en mijn eigen bedrijf. Ook dat hoort erbij als je ondernemer bent!

Ik werd genomineerd voor de FOTY Awards (Freelancer Of The Year) en stak er enige energie in om weekwinnaar te worden. Al mijn contacten, fans, vrienden, familie en collega’s op mijn werkplek bij AREA071 jutte ik op om op mij te stemmen. En ja hoor: ik werd weekwinnaar en mocht afgelopen zaterdag live pitchen bij BNR Radio. Met het zweet in de handen kreeg ik de zelfgeschreven tekst redelijk vlot over m’n lippen en beantwoordde ik ook nog allerlei vragen. Dat Humberto Tan me afleidde, was nauwelijks te horen zeiden ze… Beluister hieronder het fragment en ja natuurlijk; je kunt nog steeds stemmen voor de jaarlijkse Freelancer Of the Year Award. Alvast bedankt voor jouw stem!

Luister hier het fragment terug: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20141115114530900

Showing 2 comments
  • Christiaan Hemerik
    Beantwoorden

    Leuk om terug te luisteren, David! En wie weet ben ik morgenochtend ook zelf aan de beurt als weekwinnaar binnen ‘Design & Communicatie’ van vorige week.

    Groetjes,
    Chris (zit achter je bij AREA071)

  • FairWater, Paul van Beers
    Beantwoorden

    Als vaste luisteraar van BNR en in het bijzonder het programma ZZP café, hoor je veel pitches en verhalen van ondernemers, da’s altijd weer “ter Leering ende Vermaeck” op de vroege zaterdagmorgen.

    Wat me vooral opviel in de pitch en het intervieuw met David was de drive waarmee hij alles aanpakt, doorgaan tot in detail voor het beste resultaat. Succes zit em namelijk in het detail, het zijn juist de kleine dingen “die het doen”.

    Daarnaast is hij niet alleen gefocussed om klanten binnen te halen, maar heeft vooral ook het vermogen en interesse om zich echt goed te verdiepen in de achtergronden van de wensen van de klant. Want daar gaat het natuurlijk om. Wat willen we en waarom en hoe kan je op basis van jouw visie en waarden meer mensen voor je product en diensten blijvend interesseren?

    Als je dan ook nog een gedegen kennis en overzicht hebt van de beste techniek die daarvoor ingezet kan worden, ben je al snel voor ons een preferente partner om de visie van FairWater landelijke bekendheid te geven.

    Eind 2015 maken we de balans op, en het zou me niet verbazen als we met David voor die tijd al tenminste 50% van het Nederlandse publiek hebben bereikt met onze visie van geefwater.nl

    @cheers

Reageer

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Begin te typen en druk op Enter om te zoeken